nunaabdullah.com


Adakah matlamat anda ditetapkan? Adakah anda semua bersedia untuk memulakannya? Adakah anda telah menetapkan beberapa cara untuk menyokong matlamat anda? Apakah yang akan memastikan anda benar-benar kekal di jalan yang anda inginkan?

Ia mudah untuk keluar dari laluan. Adalah mudah untuk mendapatkan semua yang dibungkus dalam kehidupan seharian. Anda tahu apa yang saya maksudkan? Saya tahu, saya telah tersasar dengan matlamat saya. Apabila anda menetapkan matlamat dan menetapkan cara untuk sampai ke tempat yang anda mahu pergi, bagaimanakah anda kekal di landasan yang betul?

Apabila anda mempunyai matlamat yang jelas yang ingin anda capai, lebih mudah untuk menetapkan langkah-langkah untuk mencapainya. Bunyinya mudah. Hakikatnya anda hanya akan mengawal matlamat anda apabila anda "berhenti melakukan perkara" yang anda lakukan. Lihatlah kehidupan anda sekarang? Apakah rupanya? Adakah anda melakukan langkah hari ini untuk mencapai matlamat anda? Apa yang anda adakah hari ini akan muncul kemudian? Bagaimanakah anda terus berada di landasan yang betul?

 Berikut ialah 2 langkah untuk kekal di landasan ke arah matlamat anda:

1. Upah jurulatih atau mentor. 

Ini adalah satu cara yang berkesan untuk terus berada di landasan yang betul ke arah apa yang anda inginkan dalam hidup. Jurulatih boleh membimbing anda ke jalan yang betul. Mereka boleh mengubahsuai permainan anda. Terdapat semua jenis jurulatih untuk sebarang matlamat dari penurunan berat badan kepada hubungan dengan perniagaan. Cari yang sesuai untuk anda. Jika anda tidak mampu membayar satu laporan kepada seseorang yang anda percayai. Minta orang penting lain berkhidmat sebagai jurulatih. Ini akan membantu memastikan anda melakukan perkara yang sepatutnya anda lakukan untuk mencapai matlamat tersebut. Kebanyakan orang yang berjaya mempunyai jurulatih. Mereka mempunyai jurulatih yang mengubahsuai permainan mereka. Saya pernah mendengar bahawa Oprah Winfrey mempunyai 7 jurulatih. Lihatlah betapa berjayanya dia dalam hidupnya. Saya tidak tahu yang saya tahu ialah setiap jutawan yang saya temui mempunyai jurulatih.

2. Sertai orang yang mempunyai matlamat yang serupa dengan anda.

 Terdapat banyak organisasi dalam komuniti anda sendiri. Jika anda tidak dapat mencari satu di kawasan anda. Semak dalam talian, terdapat semua jenis. Dengan mengelilingi diri anda dengan orang yang berfikiran sama boleh mempercepatkan langkah anda ke arah matlamat keinginan anda. Ini membantu mengelilingi diri anda dengan peneguhan pada matlamat anda. Ia membuat anda bertanggungjawab.

Kebanyakan orang tersasar pada matlamat mereka pada satu ketika. Apabila anda mendapati diri anda berada di luar landasan, tanya diri anda apa yang saya lakukan sekarang? Adakah ia menuju atau menjauhi matlamat yang saya inginkan? Sebaik sahaja anda mula mengambil tindakan atas keutamaan anda, anda akan mendapat lebih keyakinan. 

0 Comments