nunaabdullah.com

Ramai orang yang biasanya hanya mencuba produk rawatan jerawat tanpa berfikir panjang.Sebaiknya anda harus mempunyai sedikit pengetahuan mengenai pemilihan produk rawatan jerawat.

Mari kita lihat 5 perkara yang anda perlu tahu dalam memilih produk rawatan jerawat.


 

1 Ketahui Perkara yang Anda Beli


Apabila ia datang kepada produk rawatan jerawat kebanyakan orang hanya membeli berdasarkan iklan yang mereka tonton. Setiap orang adalah berbeza serta kulit, jadi sebelum anda membeli produk rawatan jerawat pastikan anda tahu apa-apa tentang kulit anda.


2. Jerawat Meminta Banyak Kesabaran


“Awak nak hilangkan jerawat dengan segera? Kemudian beli produk ABC ini.” Nampak sesuatu yang biasa? Berapa kali anda terpikat dengan iklan jenis itu, dan saya boleh jamin 100% hanya kekecewaan yang anda dapat setakat ini.


3. Jangan sekali-kali picit jerawat!


Apabila anda mendapat jerawat dan melihat muka anda di hadapan cermin, adakah anda mendengar bunyi kecil itu menjerit kepada anda "Pop The Pimples!" Jangan dengar itu tidak kira betapa menggodanya.


Dengan berbuat demikian, anda hanya meletakkan diri anda dalam kesukaran jangka panjang. Ia akan meninggalkan anda parut dan menghilangkan parut yang ditinggalkan oleh tindakan "pop the pimples" anda benar-benar boleh memakan banyak masa dan wang.


4. Berhati-hati dengan Kesan Sampingan Produk Rawatan Jerawat


Maklumkan tentang jenis kulit anda dan produk rawatan jerawat yang anda gunakan. Cara paling mudah untuk berbuat demikian adalah hanya melawat doktor anda dan bertanya kepadanya tentang kemungkinan produk rawatan jerawat yang anda gunakan boleh berlaku beberapa kesan sampingan.


Beberapa kesan sampingan yang mungkin berlaku ialah:


- tindak balas alahan

- kerengsaan saluran pernafasan

- kulit mengelupas

- kemerahan

- keradangan kulit


Untuk mengelakkan ini, anda boleh menggunakan produk rawatan jerawat semulajadi yang menggunakan herba sebagai bahan utamanya. Satu bahan yang anda akan temui secara konsisten secara semula jadi

produk rawatan jerawat adalah minyak pokok teh, kerana minyak pokok teh membunuh bakteria.


Maksudnya di sini ialah sebelum anda menggunakan apa-apa, lakukan penyelidikan terlebih dahulu


5. Ingin Menghilangkan Parut Jerawat Anda dan Lakukan dengan Cepat dan Cekap?


Kemudian anda harus mempertimbangkan untuk mencuba rawatan parut laser jerawat. Saya bukan doktor, jadi jangan tanya saya prosedurnya, anda boleh telefon nombor talian percuma pusat perubatan yang dekat dan minta maklumat lanjut untuk kos rawatan.

Apa yang anda harus pertimbangkan untuk menggunakan pilihan ini adalah kerana ia cepat, tiada kesan sampingan (tanya doktor anda untuk pengesahan) dan tidak banyak kesakitan yang terlibat.

0 Comments