nunaabdullah.com

Visualisasi kreatif ialah penggunaan imaginasi seseorang untuk mencipta gambaran mental tentang apa yang ingin anda nyatakan, sekali gus mempengaruhi realiti. Mencipta idea atau gambaran mental dalam otak anda tentang apa yang anda benar-benar mahukan adalah untuk menentukan keupayaan untuk membayangkan.


Pengulangan secara tetap dengan emosi dan niat yang kuat memberikan idea atau gambaran mental yang anda cuba cipta tenaga positif sehingga ia menjadi nyata.


Sains mula mencerminkan idea-idea pemimpin metafizik dan rohani bahawa dunia fizikal kita merupakan tenaga dan tidak penting sesuatu yang telah diketahui oleh orang yang tercerahkan selama berabad-abad. Bahan paling asas bagi tenaga ini ialah daya yang dipanggil prana.


Oleh itu, memvisualisasikan tenaga yang masuk melalui hidung anda dan beredar ke seluruh badan anda akan mempunyai kesan menyegarkan yang luar biasa pada seluruh badan anda & pandangan umum tentang kehidupan. Visualisasi bukanlah konsep baharu, pelik atau luar biasa kerana anda sedang membayangkan sesuatu secara praktikal setiap minit sepanjang hari.


Ideanya adalah untuk memikirkan pemikiran yang anda ingin menjadi realiti bukan sebagai fantasi masa depan tetapi seolah-olah ia nyata hari ini dan merupakan sebahagian daripada kehidupan seharian anda di sini dan sekarang.


Program otak anda dan pasang semula seolah-olah apa yang anda inginkan adalah nyata dan sudah berlaku. Seolah-olah anda sedang menonton video buatan anda sendiri, mainkan peranan sebagai pelakon kehidupan sebenar dengan semua emosi dan pergerakan menjadikannya sebagai nyata seperti yang anda boleh. Gambaran mental perlu jelas dan jelas seperti yang anda boleh buat.


Melalui pengulangan anda akan belajar dan menyempurnakan kemahiran mencipta imej mental yang diingini dan merasai pengalaman itu seolah-olah ia sudah nyata dan berlaku.


Visualisasi adalah keajaiban tulen dari urutan tertinggi. Ia melibatkan pemahaman dan mengimbangi diri dengan undang-undang semula jadi yang mengawal kebanyakan kerja dalaman alam semesta yang kita tinggali dan belajar menggunakan undang-undang dan prinsip sedemikian dengan cara yang paling sedar dan kreatif.


Mesejnya adalah untuk menanamkan pemikiran dan imej dengan baik ke dalam otak anda dan suapkannya secara berterusan secara tetap memastikan hasil yang anda inginkan menjadi realiti anda.


Teknik visualisasi tidak boleh digunakan untuk mengawal orang lain atau menekan kehendak anda terhadap kehendak mereka. Kerana apa yang berputar pasti akan kembali.Tujuan proses visualisasi adalah untuk memecahkan dan membersihkan halangan dalaman untuk membolehkan lebih banyak aliran semula jadi dan meningkatkan kesedaran diri untuk meningkatkan keupayaan seseorang untuk menjelma dengan tenaga positif.


0 Comments