Assalamualaikum dan Hai semua.Pada entri kali ini nuna hendak berkongsi mengenai satu rahsia kecantikan yang sangat bagus dan elok diamalkan oleh semua wanita.Sebenarnya,tidak ramai yang tahu akan manfaat minyak kastor yang super best untuk eyelash growth(pertumbuhan bulu mata).

Sebenarnya,Sudah bertahun-tahun lamanya malahan sejak zaman dahulu lagi minyak kastor  telah menjadi rutin penjagaan kecantikan wanita Morocco dalam menjaga penampilan diri.Minyak kastor juga telah digunakan untuk meningkatkan pertumbuhan bulu mata.Selain itu ,minyak ini mempunyai khasiat yang bagus untuk rambut,kulit dan juga bahagian tubuh yang lain.

Sebelum memilih minyak kastor,pastikan anda berhati hati dan hanya memilih minyak kastor yang tulen dan juga organik tanpa bahan tambahan.Hal ini kerana minyak kastor yang bebas dari bahan tambahan dapat memberikan hasil yang lebih baik.Selain minyak castor juga merupakan salah satu alternative yang boleh digunakan dan sangat baik untuk sembelit dan juga mengurangkan sakit perut semasa kitaran haid.Seterusnya,minyak ni juga berfungsi untuk memberikan nutrient yang mencukupi untuk kulit dan juga menyihatkan serta melebatkan rambut .Dengan itu,ia berupaya menjadikan kulit dan rambut agar kekal segar dan menawan. 


Minyak Kastor Organik diperoleh daripada biji tanaman Minyak Kastor. Benih pertama dipisahkan, dan minyak diekstrak dari biji ini, dan minyak kemudian disucikan untuk dibungkus. Semasa membeli pastikan ia bebas daripada bahan tambahan atau bahan kimia lain kerana boleh membahayakan anda. Minyak adalah sebahagian daripada produk rutin penjagaan kulit semula jadi setiap hari. Minyak ini memberikan penghidratan pada kulit dan rambut dan menjadikannya lembap untuk memberikan hasil yang baik. Minyak ini juga terkenal dengan khasiat bagi  mengurangkan tanda-tanda penuaan, tahi lalat, dan ketuat. Bagi orang yang ingin bulu mata mereka kelihatan panjang dan tebal harus mencuba minyak ini. Ia sangat berkesan untuk pertumbuhan rambut juga.

Minyak Kastor Organik Tulen untuk Pertumbuhan Bulu Mata
Bahan-bahan minyak jarak menunjukkan sifat yang luar biasa ketika meningkatkan pertumbuhan bulu mata. Sebilangan besar daripada kita ingin meningkatkan pertumbuhan bulu mata kita. Semua orang suka bulu mata yang panjang dan tebal. Orang bukannya mencari kaedah semula jadi untuk mencari produk tiruan yang mampu memberikan hasilnya untuk jangka masa tertentu. Oleh itu, bukannya menggunakan cara buatan, anda harus mencuba cara semula jadi untuk meningkatkan pertumbuhan bulu mata anda. Oleh itu, cubalah Minyak Kastor Organik untuk meningkatkan pertumbuhan bulu mata anda secara semula jadi, dan ini adalah cara yang sama sekali tidak berbahaya.
Minyak memberikan nutrien yang diperlukan untuk sel-sel bulu mata dan meningkatkannya untuk tumbuh ke tahap maksimum. Anda boleh meningkatkan pertumbuhan bulu mata anda dengan menggunakan minyak ini secara berkala. Sapukan minyak dengan menggunakan sebarang eyeliner atau kuas maskara mata untuk penggunaan minyak yang selamat. Minyak ini juga menguatkan bulu mata dan dengan itu menjadikannya lebih kuat.
Minyak ini juga dapat digunakan untuk memperbaiki ketebalan alis. Kening tebal boleh dibentuk mengikut keperluan dan trend. Bahan-bahan Minyak Kastor meningkatkan peredaran darah dan memberikan folikel rambut nutrien yang mencukupi untuk tumbuh. Ia menjadikan bulu mata anda kelihatan gelap dan menyerlah. Dengan menggunakan minyak ini, anda boleh menjadikan bulu mata dan kening  anda menonjol tanpa menggunakan alat solek.
Aplikasi minyak pati adalah pendekatan terbaik, selamat dan berkesan untuk mencapai faedah yang luar biasa. Minyak kastor organik adalah cara yang berkesan untuk mengekstrak semua faedah yang disebutkan di atas, dalam jangka masa yang paling singkat. 




Akhir kata,bagi anda yang mahu mencari minyak kastor organik  boleh didapati  di kedai organik ataupun boleh membeli secara atas talian seperti kedai online IHerb.Jadi tidak ada alasan untuk anda tampil cantik dengan cara semulajadi.
Sampai disini sahaja entri nuna pada kali ini,jangan lupa untuk singgah ke nunaabdullah.com untuk mengetahui lebih banyak tips dan juga info yang menarik.

2 Comments

  1. raya dah nak dkt boleh la start buat sndiri..sha ni jenis hntm sahaja..maklum la preggy haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi boleh sha,diy sendiri je dekat rumah confirm bertambah natural beauty :)

      Delete

Hai visitor

komen anda begitu berharga .Nuna inshaAllah akan melawat blog blog yang sudi melawat blog ini.Terima kasih drop komen.semoga murah rezeki dan sihat sentiasa.