Assalamualaikum dan hai semua.Semoga semuanya berada dalam keadaan sihat hendakNYA.Pada entri kali ini nuna hendak kongsikan tentang tips pemilihan warna tudung yang sesuai untuk baju anda semua.Nuna yakin tak ramai sebenarnya yang tahu warna tudung yang sesuai untuk dipadakan dengan baju.

Baiklah pada entri hari ini,nuna akan senaraikan warna tudung yang sesuai dengan baju anda semua.Barulah lepas ini dah tak perlu kalut fikir hendak padankan tudung dengan baju warna apa.Anda akan kelihatan anggun dan bergaya walaupun memakai hijab. Jom sama-sama kita study warna yang serasi!






DARK KNIGHT BLUE
Warna Dark Knight Blue sering dikaitkan dengan kepercayaan. Pemikiran yang logik dan berpengetahuan luas. Pemilihan warna Dark Knight Blue boleh dipadankan dengan warna baju berwarna Dark Gold, Summer Blue, dan Honey Gold.



DEEP SILVER GREY
Warna Deep Silver Grey memberi efek mewah kepada yang memakainya, mereka yang menyukai warna ini juga sangat berfikiran jauh. Pemilihan warna Deep Silver Grey boleh dipadankan dengan warna baju berwarna Dusty Pink, Blue Grey, dan Soil Brown.



DUSTY PINK
Warna dusty pink menjadi kegilaan ramai wanita di luar sana. Warna pink sering dikaitkan dengan karakter feminin, lembut dan memukau. Pemilihan warna tudung dusty pink boleh dipadankan mengikut warna baju seperti Mauve Purple, Soft Rosy Pink, dan Barely Beige.


EMERALD GREEN
Warna Emerald Green pernah tular sekitar tahun 2003. Warna ini melambangkan kemewahan, walaupun tampak ringkas tapi sangat elegan bila dikenakan. Pemilihan warna Emerald Green boleh dipadankan dengan warna baju berwarna Gold, Camel Brown, dan Fern Green.


PEARL MINT GREEN
Pearl Mint dikategorikan sebagai warna dalam keluarga pastel. Warnanya sangat menenangkan sesiapa yang memakainya. Pemilihan warna Pearl Mint boleh dipadankan dengan warna baju berwarna Soft Rosy Pink, Lilac, dan Beige.


RED MAROON
Mereka yang memilih warna Red Maroon ini sering dikaitkan dengan kebijaksanaan. Mereka juga sangat berani dan bersemangat. Pemilihan warna Red Maroon boleh dipadankan dengan warna baju berwarna Salmon, Pastel Yellow, dan Chocolate.
ROYAL PURPLE
Warna Royal Purple selalu menarik minat golongan esentrik dan berpikiran kreatif kerana warna ungu dapat meningkatkan pemikiran dan menenangkan saraf. Pemilihan warna Royal Purple boleh dipadankan dengan warna baju berwarna Light Lavender, Ocean Green, dan Deep Red Violet.
SOFT BROWN
Warna Soft Brown sering digunakan oleh wanita bekerjaya, usahawan dan golongan professional. Warna ini terlihat semulajadi, mereka yang memilih warna ini sering dikaitkan dengan sikap matang. Pemilihan warna tudung Soft Brown boleh dipadankan dengan warna baju berwarna Dark Gold, Dark Greyish Blue, dan Black.
SOFT PINK
Warna Soft Pink sering dikaitkan dengan feminism. Lebih bersifat kewanitaan dan ceria. Warna yang sentiasa menjadi pilihan remaja perempuan pada masa kini. Pemilihan warna Soft Pink boleh dipadankan dengan warna baju berwarna Mauve, Soft Red, dan Beige.



SOFT YELLOW
Ramai yang tidak menggemari warna kuning kerana warna ini sangat mencolok mata. Terdapat pelbagai variasi warna kuning seperti warna Soft Yellow yang terhasil daripada keluarga warna pastel. Warna kuning sering dikaitkan dengan keceriaan, bertenaga dan aura positif. Pemilihan warna tudung Soft Yellow boleh dipadankan dengan warna baju berwarna Sage Green, Cranberry dan Peach.

Semoga bermanfaat untuk semua.Salam sayang-nuna

kita jumpa lagi di lain entri,inshaallah.

2 Comments

Hai visitor

komen anda begitu berharga .Nuna inshaAllah akan melawat blog blog yang sudi melawat blog ini.Terima kasih drop komen.semoga murah rezeki dan sihat sentiasa.