Assalamualaikum dan hai semua kesayangan nuna.Pada entri kali ini nuna hendak berkongsi tentang satu moisturizer yang best tau.Untuk pengetahuan semua,nuna dah cuba moisturizer ni dan sangat puas hati tau kerana tekstur dia sangat mudah menyerap macam air.

Pelembap Muka Water Based Terbaik Aqua Whitening Cream

Moisturizer apa yang bagus dan sesuai untuk kulit muka? Aqua Whitening Cream ini merupakan pelembap muka berasaskan air. Paling best apabila menyapu aqua whitening cream pada muka akan muncul "water drop" atau titisan air pada setiap sapuan.Untuk pengetahuan anda semua pelembap muka ini mampu membaiki kulit yang sunburn dan kemerahan dengan baik. Hydrating moisturizer Aqua Whitening Cream ini juga mampu melembapkan hingga ke dalam kulit muka dengan baik dan membuatkan kulit wajah sentiasa lembap, juga boleh mengawal minyak & sebum berlebihan pada kulit (mengawal kulit berminyak). Jadi, moisturizer water based ini amat sesuai untuk semua jenis kulit (kulit kering,kulit berminyak & kulit kombinasi). Krim kelembapan super dengan kesan titisan air yang boleh dilihat. Selepas beberapa urutan, titisan air terbentuk serta-merta pada kulit kita dalam beberapa saat, pelembap diserap sepenuhnya ke dalam kulit. Sangat menyegarkan, dan tiada rasa melekit. Sesuai untuk cuaca panas.




 

Nuna paling suka dengan tekstur pelembap muka Aqua Cream ni ringan sebab dia moisturizer water based,rasa sejuk macam air bila sapu dekat muka. Jadi lebih mudah nutrisi pelembap ni menyerap ke dalam kulit muka. Jadi moisturizer terbaik ini memang sesuai untuk kulit berminyak.

                                                                                 





                                                                 

 Tekstur krim muka Aqua Whitening Cream yang tidak berminyak



kulit kelihatan lebih moisturizing

 

 

Moisturizer Yang Sesuai Untuk Kulit Berminyak - Ingredient Nia cinamide

Punca kulit berminyak salah satunya sebab beli moisturizer yang tak sesuai dengan skin type,jadi muka akan berminyak dan berjerawat.

 

Untuk dapatkan kulit cantik berseri kena cari moisturizer yang ada bahan niacinamide.Paling best Aqua cream ada bahan niacinamide. Niacinamide ini memang membantu merawat kulit kering dan juga kulit berminyak. Jadi tidak salah untuk anda semua mencuba moisturizer terbaik seperti Aqua Cream kerana ia membantu merawat pori terbuka,kulit kering dan kulit berminyak. Jadi yang mana mengalami kulit berminyak bolehlah kerap menyapu aqua cream bagi merawat kulit berminyak tersebut.

 

Antara kelebihan lain Niacinamide ialah boleh mencerahkan tona kulit muka tak sekata,mengawal pengeluaran minyak di wajah,kulit bersih dan tegang.Kesan pemutihan dan moisturizing. Liang pori yang diminimunkan, jadi boleh mengawal kulit berminyak.

Krim muka untuk kulit berminyak Aqua whitening Cream ini juga mempunyai bahan ekstrak herba yang boleh membantu menenangkan kulit dan meningkatkan pelembap meresap jauh ke dalam kulit dan meningkatkan pelembap meresap jauh ke dalam kulit iaitu Camelia Japonica Seed Oil.Antara kebaikan Camelia Japonica Seed oil untuk kulit muka:

1. Menambah Kelembaban kulit muka
Camelia Japonica Seed Oil ini dapat meresap dengan cepat pada kulit anda. Anda akan merasakan kulit muka anda lebih segar, lembut dan nyaman.

2. Menghaluskan kulit
Camellia Japonica Seed Oil dapat memberikan kulit anda kelembutan dan kilau alami.

3. Mengembalikan Keremajaan Kulit
Dapat mencerahkan tona kulit tak sekata.Camellia Japonica Seed Oil juga mampu mengecilkan pori-pori yang besar.

4.Non-comedogenic



Tidak menyekat liang pori muka dan tidak menyumbang kepada jerawat.

My review on Moisturizer Terbaik Aqua Whitening Cream

Nuna sangat berpuas hati dengan moisturizer ni sebab cepat menyerap. Paling penting mudah meresap dan sejuk, Sunburn dekat muka nuna pun beransur hilang. Best tau, korang patut cuba. Yelah mana nak cari moisturizer yang texture macam water drop, sekali pakai rasa ringan je. Sangat menyegarkan, dan tiada rasa melekit. Sesuai untuk cuaca panas. Jadi boleh nuna katakan aqua cream ini merupakan pelembap terbaik dan krim muka untuk kulit berminyak yang bersifat water based.Jadi nuna selalu pakai sebelum keluar sebab dia boleh reduce minyak di muka nuna.

 

 

Apa yang best moisturizer ni boleh bagi makeup tahan lama tau. Muka pun jadi glowing je walaupun tengah panas, Overall nuna sangat berpuas hati dan moisturizer aqua whitening cream ni memang primer makeup terbaik.

 

rasa sejuk je muka makeup pun smooth je..nuna yang jenis tak suka makeup tebal jadi moisturizer ni banyak membantu supaya makeup nipis yang long lasting

 

Tips penjagaan muka & cara pakai moisturizer

 

Nuna biasanya akan pakai Aqua cream ni selepas cuci muka. Kebiasaannya pada waktu pagi dan malam before tidur dua kali sehari. Paling best pakai aqua cream malam esok tu kulit less berminyak dan rasa segar. Jadi nuna rasa aqua cream ni memang krim malam terbaik dan amat sesuai untuk kulit berminyak dan nuna wajib jadikan moisturizer ni sebagai basic routine skincare nuna. Aqua whitening cream ni memang moisturizer for oily skin yang bagus bagi nuna.

Cara penggunaan Aqua Whitening Cream yang betul, selepas anda sapu pada muka, gosok krim & urut seluruh muka, & "tepuk-tepuk" muka anda dengan lembut dengan tangan, supaya titisan air akan muncul serta-merta, ia sangat lembap, dan basahkan muka anda. , dan mudah diserap ke dalam kulit, sehingga ia menyerap sepenuhnya ke dalam kulit.

 

Lastly,bagi korang yang masih tercari-cari moisturizer u guys should try Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream pasti puas hati dan amat-amat sesuai untuk kulit berminyak. Nuna dah cuba and result dia memang memuaskan.Jadi kalau  korang nak cari moisturizer untuk kulit berminyak  boleh cuba Aqua Cream ni. Insha Allah.

 

Untuk maklumat lanjut,korang boleh dapatkan dibawah.

🍁Brand: Hansaegee Nature

🍁Website: www.hansaegee.com/shop

🍁IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/

🍁FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature

🍁Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia

 


 

 

 

      

 

0 Comments