Hari ini nuna nak share tips yang paling best dan sesuai untuk korang yang mengalami rambut gugur.Sebenarnya tips ini sangat simple dan sangat mudah untuk dilakukan.Dengan menggunakan hanya satu bahan sahaja dapat menyelesaikan masalah rambut gugur dan juga dapat melembapkan kulit wajah.


Sekali bila cuba.ehh serius laa rambut makin kurang gugur.Selain itu juga,apa yang nuna perasan paling ketara adalah rambut nuna semakin lembut plus bersinar dan tidak kusut.

Bahan apa yang nuna gunakan untuk kurangkan rambut gugur adalah dengan menggunakan aloe vera gel yang boleh korang semua dapatkan di drugstore seperti Watson dan juga Guardian.(apa apa jenama pun tak kisah asalkan aloe vera gel,tapi nuna lebih suka guna aloe vera gel dari Guardian)

ini contoh gambar aloe vera keluarkan guardian.memang best pakai


cara pakai mudah sahaja,cuma picitkan sedikit aloe vera gel dan digaulkan Bersama dengan shampoo rambut korang masa nak mandi tu.Lepas bilas rambut,rasa segar dan ringan je rambut.serius,nuna sendiri selalu feeling rambut macam iklan pantene tu.

kenapa aloe vera gel?
kalua korang nak tahu,aloe vera ni ada vitamin C dan E,oleh sebab itu bila pakai dekat rambut ,rambut kita akan rasa lembut je.Untuk korang yang mempunyai masalh kelemumur pun sangat sesuai untuk mencuba tips ini.Apa yang penting aloe vera ini juga akan merawat kulit kepala kita supaya bersih dan sihat.


Jadi lepas ini,siapa sahaja yang mempuyai masalah rambut gugur ke kelemur ,boleh laa mencuba campurkan aloe vera gel dengan shampoo korang.

p/s:konsisten dalam pemakaian adalah sangat penting.Dua kali seminggu pun sudah cukup untuk menjaga kesihatan rambut dan kulit kepala korang.Semoga perkongsian nuna kali ini memberi manfaat untuk anda semua.


Aloe vera juga sangat bagus untuk melembapkan muka.Caranya cukup mudah cuma picit sedikit gel aloe vera dan sapukan dimuka.Biarkan selama 15 minit dan bilas kembali dengan air bersih.jika anda rutin memakai aloee vera di muka pasti kulit wajah anda akan kekal lembap dan berseri.selamat mencuba. 


Rajin rajinkan tinggalkan komen di laman nuna yep.nuna sangatlah hargai komen komen membina dari kalian.













20 Comments

  1. Dekat Watsons ada jual tak? hehe. dan orang lelaki sesuai tak? hehe.

    ReplyDelete
  2. wahhhh dulu pernah beli jugak gel ni tapi apply bila kulit melecur kena minyak je. Lepas ni boleh try sebab rambut dah nipis dah asyik gugur je. Thanks share!

    ReplyDelete
  3. Lahhh..baru tahu,boleh eh mix aloe vera dgn syampu masa nak mandi tu?

    Sejak bersalin ni,kemain tau rambut gugur berjemaah.jenuh la cuba mcm2 jenis syampu anti hairfall..mahal lak tu.pasni leh la try tips ni.tq

    ReplyDelete
  4. Oh macam tu.ek. Baru tahu. Rambut kinah ni memang selalu gugur. Sapu rumah je confirm ada rambut. Nak cuba la tips ni pulak. Thanks Nuna

    ReplyDelete
  5. Nak try lah nanti. Lepas bersalin sampai anak dah nak masuk setahun ni, gugur banyak betul rambut ni. Bersepah rumah dengan rambut je

    ReplyDelete
  6. wow info baru ! bagus ni. thankyou ye sebab sharing info ni. rambut gugur susah nak atasi. kalau kelemumur memang okei je kalau kena dengan shampoo.

    ReplyDelete
  7. wow. good tips nil, nuna.
    anak aida, ada masalah keguguran rambut yg kronik :(
    this one is ok, mudah utk dia apply.
    shampoo sedia ada, add on skit aloe vera ni. simple.
    ok la. nanti nak cuba.
    cuba dulu ekk...

    ReplyDelete
  8. Aloe vera pun boleh rawat rambut kelemumur ya.. baru saya tahu.. boleh la saya try nanti sbb memang saya ada kelemumur.. thanks for sharing.. saya follow sini ya..

    ReplyDelete
  9. Ooo baru tau boleh guna untuk rambut gugur. Bilehla cuba nanti. Thank you share

    ReplyDelete
  10. bolehlah cuba ni... sejak beranak empat ni memang semakin menjadi-jadi perihal rambut gugur ni... kadang-kadang tu, sampai merata sana-sini ada je rambut yang gugur... naik geram pun ada... terima kasih ye atas perkongsian ini...

    ReplyDelete
  11. tak pernah tahu aloe vera boleh membantu untuk masalah rambut gugur. saya memang pakai aloe vera gel. ibara multipuporse gel gitu. tapi ni memang first time tahu pasal kegunaan untuk masalahj rambiut gugur. thanks

    ReplyDelete
  12. Hai Nuna

    Bila cerita mengenai rambut, rambut gugur dengan kelumumur ni ntara masalah kaum hawa 😄

    Ohh, kena campurkan aloe vera dgn shampoo, tq sharing.

    Nanti boleh fefeeling iklan pantene mcm Nuna ckp tu 😂

    ReplyDelete
  13. Ohh selama ni ingatkan badan kita termasuk rambut ni perlukan pure aloe vera yg ambil dr pokok tu.. Rupanya tak perlu pun ya hehe

    ReplyDelete
  14. Baru tahu aloe vera gel boleh juga guna kat kepala. Nak try lah tips ni. Sejak ada anak, rambut gugur teruk. Dah potong rambut pun sama banyak juga gugur. Risau botak aje ni. Tq share tips berguna ni

    ReplyDelete
  15. oh baru tau..kat rumah ni ada banyak pokok aloe vera, kalau amik gel aloe vera asli ni pon boleh jugak kan,campur dengan shampoo.save sikit takyah beli.

    ReplyDelete
  16. Terima kasih atas entri yg sangat bermanfaat ni. Mmg aloe vera mempunyai pelbagai khasiat. Selalu juga nmpk produk ni dkt pasaran.

    ReplyDelete
  17. baru tahu ttg produk ni blh kurangkan masalah rambut gugur ..ingat nak carilah nanti..nampak menarik sangat

    ReplyDelete
  18. Bestnya tips ni! Saya ingat aloe vera gel ni buat guna atas kulit kita je. Biasalah macam kulit kasar ke, gatal ke, sunburn atau terkena panas kan.. boleh juga apply kat rambut rupanya. Best!! Thanks share!

    ReplyDelete
  19. ggod sharing nuna..sy mmg tercari cari product ape yg bagus tuk kelimumur

    ReplyDelete
  20. Bole ke pakai aloevera ni untuk tidur.. Bilas bila bagun pagi??

    ReplyDelete

Hai visitor

komen anda begitu berharga .Nuna inshaAllah akan melawat blog blog yang sudi melawat blog ini.Terima kasih drop komen.semoga murah rezeki dan sihat sentiasa.