November 2019 - Nuna Abdullah Nuna Abdullah: November 2019

REVIEW KITSUI WHITENIN BB

Nuna Abdullah | November 14, 2019 | 1 Comments


Hai semua,kali ini nuna hendak review salah satu produk yang ada dekat Watson iaitu kitsui whitenin bb.wah,menarik bukan?



Kirsui whitenin  bb ni apa sebenarnya?nuna tahu pasti anda semua tertanya tanya apa itu kitsui whitenin bb.kitsui whitenin bb ni adalah makanan tambahan untuk kulit sihat dan paling penting masalah sunburn atau kulit kusam dapat diatasi dengan baik.



Yang paling menarik perhatian nuna adalah kitsui whitenin bb sesuai diamalkan oleh orang yang alergik makanan seafood seperti nuna..



Macam nuna sendiri,masalah tona kulit tak sekata,kadang kadang sunburn akibat terkena terik cahaya matahari menyebarkan kulit nuna gelap satu tona dari tona kulit asal.



Hahaha,macam ayat  iklan tv pun ada(gelak sendirian)..



Setakat penggunaan nuna sendiri setelah consume dalam 2 kotak lebih,banyak juga perubahan yang nuna rasa.salah satu perubahan yang nuna perasan adalah tona kulit muka nuna dah jadi sekata berbanding sebelum mengambil minuman kitsui whitenin bb.



Perubahan lain yang nuna perasan paling ketara adalah blackhead dan juga whitehead yang ada pada wajah nuna dah semakin kurang.



paling best,pori pori pada muka nuna dah semakin mengecil dan muka rasa licin je.



Untuk anda yang baru pertama kali nak cuba,sukacita nuna hendak beritahu bahawa dalam satu kotak kitsui whitenin bb mempunyai 15 sachet,jadi boleh guna 1 sachet setiap hari dan cukup untuk penggunaan selama 15 hari.



Ada yang tanya nuna,rasa dia macam mana ya?

Jangan risau ,rasa kitsui whitenin bb macam rasa limau mandarin dan sangat sedap.



 Cara pengambilan,mudah jer..


Cuma bancuhkan 150ml air suam dan tuangkan 1 sachet .goncang atau kacau sebelum minum.



Boleh diamalkan 1 paket setiap hari waktu pagi selepas sarapan ataupun sebelum tidur.nuna kebiasaanya akan minum  kitsui whitenin bb pada waktu pagi selepas sarapan.jangan minum waktu perut kosong atau sebelum sarapan ,nanti berangin pula satu badan.



Kebaikan kitsui whitenin bb

§   Membantu mencerahkan dan memutihkan seluruh wajah
§  Menghalang pembentukan whitehead dan blackhead
§  Dapat mengatasi masalah kulit berminyak
§  Menghalang penghasilan melanin kuli
t§  Membantu mengatasi masalah liang pori muka
§  Meningkatkan kecerahan kulit



banyak betul kan kebaikan kitsui whitenin bb.Tak rugi nuna beli dan melabur wang.iyelah kan,duit boleh dicari ,kesihatan tak boleh diganti.



Jadi,moral of the story jangan berkira untuk diri sendiri.sayangilah diri sendiri dan hargai setiap detik hidupmu.

 Sampai disini sahaja entri nuna kali ini mengenai kitsui whitenin bb dan terima kasih sebab sudi singgah di teratak blog nuna.








6 TIPS PENJAGAAN KULIT KERING YANG PERLU ANDA TAHU

Nuna Abdullah | November 09, 2019 | 0 Comments




Tuntutan dan kesibukan para wanita yang berkerjaya,gaya hidup yang terlalu sibuk sehinggakan menyebabkan tekanan,kerisauan,


penuaan yang disebabkan faktor usia,kulit yang kurang keanjalan menyebakan kulit menjadi semakin kering,garis garis penuaan di sekitar mata dan mulut menyebabkan hilang seri awet muda .udara yang panas serta kering juga menyumbang kepada kekeringan kulit.Banyak betul faktor kan,risau pula nuna.



Baiklah,mari nuna nyatakan bagaimana cara untuk kita menjaga kulit kering dengan betul



1.Pertama sekali,cuci muka dan jangan lupa untuk sapukan pelembap selepas cuci muka.wajib ikut terutamanya untuk sesiapa ada kulit kering.



Berdasarkan pengalaman nuna sendiri,dulu kulit nuna kering dan apabila pakai bedak akan bercampuk dan nampak tidak sekata.Tapi setelah nuna konsisten pakai pelembap setiap kali selepas cuci muka,muka nuna rasa selesa dan paling penting tak kering.



2.Ini tips mahal tau.kenapa?sebab apabila sesiapa amalkan tips ini muka akan menjadi berseri seri dan masalah kulit kering hilang.seronok bukan.

Tipsnya adalah korang mesti melakukan rawatan ais ke atas muka sekurang kurangnya dua kali seminggu.Tapi awas jangan lakukan waktu tengah hari kerana waktu tengah hari kan panas,jadi disarankan buat waktu pagi atau malam.



Caranya muda sahaja,ambil beberapa ketul ais dari peti sejuk ,lalu golekkan ais tersebut di atas muka.cubalah memang berkesan.



3.Elakkan mandi air panas kerana boleh menyebabkan kulit anda semakin kering.Jangan buat tau.



4.Tips paling penting dan ramai orang orang korea sangat ambil berat iaitu sapukan sunblock sebelum terdedah dengan cahaya matahari .kalau boleh,pilih sunscreen yang mempunyai spf yang tinggi seperti spf 30 dan keatas.



5.Sentiasa sapukan krim pelembap yang sesuai dengan kulit anda semua terutamanya di bahagian kulit yang kering.Nuna biasanya dapatkan krim pelembap untuk kulit di Watson ataupun guardian.senang kan.



6.Sentiasa minum air yang mencukupi.Air merupakan perkara yang paling asas dan memang perlu untuk kehidupan.Jadi untuk mendapatkan kulit yang cantik dan tak kering,sekurang kurangnya wajib minum 8 gelas sehari.



kalau tak boleh hendak minum air dalam kuantiti yang banyak,cuba cari botol minuman yang memang dah  label isipadu air sesuatu botol,contohnya 2.5 liter per  isipadu botol.Jadi mudah untuk anda semua sukat beberapa banyak jumlah air yang dah anda semua minum.



Senang kan,semoga tips tips yang nuna berikan bermanfaat untuk kalian semua.


Nuna Abdullah © . Designed by MaisarahSidi.com