Assalam dan hai korang semua..pernah dengar pasal konjac span?mesti jarang kan?baik mengaku..hehehe..

konjac sebenarnya diperbuat daripada akar konjac yang banyak di asia.Budaya asia sebenarnya telah menggunakan kar konjac lebih 2000 tahun dan telah popular kira kira 100 tahun.ini sekadar sejarah span konjac.Tapi bukan sejarah konjac yang nuna hendak ceritakan pada entri kali ini,namun apa itu konjac dan fungsinya.
sebenarnya konjac mempunyai pelbagai variasi warna

warna hitam-konjac charcoal lebih kepada kulit berjerawat.

warna pink -gabungan konjac dengan tanah liat perancis untuk kulit sensitive,matang atau kering.

warna hijau-biasanya mempunyai tanah liat hijau untuk kulit berminyak.Dan ada juga warna hijau gabungan dengan rumpai laut untuk detox kulit.

namun sekarang pelbagai gaungan dimasukkan untuk menghasilkan konjac span ni.Ada aloevera,lavender,ros dan sebagainya.banyak kan?

konjac secara semulajadi dengan pelbagai vitamin A,B.C.D dan E ,protein,lipid,asid lemak ,tembaga,zink,besi dan juga magnesium.ia juga mempunyai antioksidan yang tinggi.
pengalaman nuna sendiri,penggunaan konjac akan membuatkan kulit kita Nampak lebih halaus,lembut ddan masalah kulit mati akibat parut jerawat semakin pudar.Jadi untuk korang yang nak dapatkan konjac boleh dapatkan di Daiso ataupun Mr Diy.

Lastly,nuna sangat sarankan untuk korang cuba dan pakai.konjac memang bagus untuk semua jenis kulit termasuk kulit super sensitif.Lepas ni,tak perlu cuci pakai tangan cuci dengan konjac pulak memang best muka rasa lembut sangat dan bersih





0 Comments