nunaabdullah.com



Terdapat banyak cara untuk mengawal dan melawan jerawat, tetapi mengekalkan gaya hidup sihat setakat ini adalah yang terbaik untuk dipertimbangkan. Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa gaya hidup yang sihat akan membawa anda untuk mencapai kulit yang lebih sihat dan badan yang lebih sihat. Mengubah tabiat anda akan memberi ganjaran kepada anda dengan kesihatan umum yang lebih baik, lebih banyak tenaga

Jom kita lihat empat petua mudah merawat jerawat.

1. Elakkan Menggosok 

Menggosok muka hendaklah dielakkan. Pakar telah mengatakan bahawa perbuatan ini merengsakan kulit dan harus dielakkan sebagai penghalang semula jadi terhadap bakteria penyebab jerawat.

2. Matahari untuk Kulit Cantik

Seperti yang anda ketahui, matahari memang membunuh bakteria, tetapi ini tidak bermakna ia tidak akan membahayakan kulit. Perhatikan bahawa matahari juga bertindak sebagai astringen yang mengeringkan, menegangkan dan menyumbat pori-pori kulit. Oleh itu, anda hanya perlu menghabiskan masa terhad di bawah matahari. Sekurang-kurangnya 15 minit ke muka dan lengan setiap hari sudah memadai.

3. Elakkan Cuaca Terlalu Sejuk

Jika haba melampau menyebabkan pori tersumbat, cuaca yang sangat sejuk juga menyebabkannya. Jadi, elakkan cuaca yang sangat sejuk supaya anda tidak membeku dan menyumbat pori-pori.

4.Menjaga kebersihan

Menjaga kebersihan peribadi seperti basuh kain dan tuala badan selepas setiap penggunaan. Ia adalah untuk fakta bahawa mereka adalah tempat yang bagus untuk bakteria penyebab jerawat tumbuh dan digunakan semula pada kulit kemudian.


Itu sahaja empat petua mudah merawat jerawat.semoga bermanfaat!

0 Comments